måndag 19 maj 2014

Hundens dag

I lördags var det hundens dag i mitt område.
Det kom massa med hundar och människor, polisen var där och visade upp lite av deras hundar och min veterinär var där och hälsade på.
Det var även agilityvisning och prova-på weight pull.
Jag testade såklart weight pullen som den coola hund jag är!



 Det var både skojigt (man fick ju godis) och plättlätt!

Lukas fick oxå testa men Spike har tränat massa WP så matte sa att han inte behövde,, han fick tydligen godis ändå berättade han för mej senare....

I söndags var vi iväg och vallade som vanligt.
Denna gång var det en sur tacka som inte tyckte som dom andra fåren och hela tiden stannade upp för att hon vill knocka mej. 
Men jag gav inte upp, jag fick kämpa med henne men tillslut så gick hon med dom andra i flocken!
Jag är en mycket snäll vallhund och får jobba för att kunna få respekt i hagen men matte peppar mej att jag tänker rätt. Man ska vara snäll mot fåren!
Vi tränade utgångar och skick som matte kallar det, jag försöker att få matte till att placera sej rätt men det är en svår uppgift...

Mina bästaste vänner var med oxå och även hela Lottas pumi gäng.
Så här ser det ut när Alexsandra har körrbulleutdelning efter vallningen var avklarad!

Detta är en välplacerad matte!

Tass och trevlig vecka!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar