tisdag 18 februari 2014

När kroppen krånglar

Allt jag kan tänka på är att få kubba som en vild galning på en äng, köra massa rejs i flera timmar.
Men matte säger hela tiden att jag inte får....suck!
Så vad är problemet?
Jo, jag har varit sjuk.
Innan jul så fick jag en livmodersinflammation, veterinären ordinerade vila.
Efter nyår så vad jag in på operation, 3 veckors vila.
Och så upptäckte dom att en av mina tänder var trasig vilket resulterade i operation igen.
Så... i fredags var jag hos vetten för att plocka bort tanden. När jag vaknar upp har jag ont i hela skallen, dom har tydligen borrat i käkbenet! Det smakar blod i munnen,.. tvi!
Dessutom har jag två sår på ryggen, ser ut som ett monster. Frankensteins monster....
Hade tydligen två "fettknölar" som skulle bort.

Nu mår ju jag alldeles utmärkt kanoners och tycker att matte kan släppa mej lite, iallafall i skogen.
Men "nej Teyla" är allt jag får höra "inte idag"
VARFÖR är vi i skogen då?? Känner mej lite frustrerad.
Tydligen ska vi tillbaka till vetten på fredag för att kolla så att allt ser bra ut, sen blir det bara EN veckas vilande till!

AMAJGAD vad jag längtar!


//Tass från Teyla

1 kommentar:

  1. Ha lite is i Magen lilla Teyla! Så du inte går sönder mer, då kommer du bara få vänta ännu längre tills du får springa lös igen.
    Och det kommer du få, tids nog :)

    SvaraRadera