måndag 25 april 2011

Långhelg!


Vilket härligt väder!
Jag och Spike har svettats och flåsat medans Lukas har legat och solat, helt otroligt!
I fredags var mamma och jag ute i trädgården och sådde frön. Jag höll koll så att alla frön hamna på sin rätta plats.


Efter en hel dags trädgårdspysslande bestämde jag mig för att busa lite med Lukas. Det roliga med honom är att jag är snabbare. Spike låg och gnagde på tennisbollen, han hamna inte ens på bild.


Men livet är inte bara bus, vi hann med mycket träning oxå!
Åsa tycker att jag ska tävla "Lydnad" och så trycker hon in en röd sak i munnen på mig och säger "Apport!". Vet inte vad det ska vara bra för men jag håller den där tills jag får ett "klick".
Passade på att posa lite vid påskliljorna då det ändå är påsk!


I lördags startade vi dagen med mera trädgårdjobb! Fast jag behövde inte hjälpa till så mycket, jag busade mest. På eftermiddagen kom Farmor, Mormor och Jojje förbi på lite middag. Det luktade supergott i köket men jag fick inget smaka.



Igår var vi i Stadsparken!
Vi kollade på blommor, vackra träd, gamla hus och fåglar. Vi träna "Freestyle" med störning, det var en bagatell för mig! Det var lite jobbigt när vi gick igenom lekparken, där sprang det massa läskiga barn och mamma sa "Det här måste vi träna på!".
Jag tyckte också att det var konstigt att fåglar flög i vattnet, fascinerande.



Idag var vi i Karlslund.
Hjälp! Va stora hästar det finns, hade glömt efter vintern att så stora djur existerade.
Pernilla gick alldeles för nära tyckte jag så jag fick ropa ordentligt att hon skulle komma tillbaka.
Sen fick jag träna på att inte ramla i ån, mamma tyckte det räckte med en gång.
Så hon visade mig platsen där jag ramla i som valp.
Vi tog en riktigt härligt långpromenad.



Det var en härlig Påskhelg!
Kram!

1 kommentar: