tisdag 6 september 2011

Skolstart!!



Hej!
Ursäkta uppehållet, jag har inte haft tid att sitta vid datorn något under all härlig ledighet.

Idag fick jag göra något som var så himlans roligt att jag inte kunde sluta skälla.
jag fick TRÄNA agility!!! wweeeei!
Äntligen fick jag röra på mej ordentligt. Farbror veterinär sa att vi kunde börja träna lite agiliy i september, och jag har längtat såååå.
Matte sa att jag var ganska värdelös och att det inte fanns någon kontroll på min kropp men hur skulle du bete dej om du inte fått vara lös eller tränat något på ett helt sommarlov??

Och eftersom jag fortfarande är skadad och bara ska träna försiktigt så fick jag stanna hemma i Örebro den första delen av terminen på Forshaga Akademin.
Jag får jobba på dagis istället. Matte Ida håller på och lär mej 'vettiga saker' som hon kallar det, sånt som Mamma Anna kan behöva hjälp med. Så som: Hämta nycklar och mobil, städa efter mej, gå utan koppel, sitta tyst och snällt vart vi än är (nemas problemas!). Matte Åsa har lärt mej att tända och släcka lampan. Mamma Anna har sagt att det är bra om jag slutar skälla på barn oxå, så jag ska försöka lägga av med det.

Däremot så bor en av mina bästisar med mej just nu, Tollaren Stella.
En och en halv vecka har vi tillsammans, hon är bara 1,5år så hon är lite busigare än jag men ibland orkar jag leka lite.
Hennes matte råkade ut för en olycka och kommer vara på sjukhus ganska länge.
Så här ser hon ut:

Hörs snart igen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar