torsdag 29 september 2011

Träning

Moshi moshi!

Idag fick jag testa min nya cykelkorg, som matte monterat på sin cykel.
Det var helt okej!
Jag kan egentligen springa brevid cykeln utan problem men matte tycker det går lite för sakta ibland.
Och på mornarna så är jag ganska trött och orkar inte springa, så då passar en cykelkorg kanon!

Se här:


Sen håller vi ju på o tränar "stå på händer",, det går bra det med. Men härom dagen så råka locket på pallen trilla av när jag satte tassarna på den och det var lite läskigt så vi fick börja om med trappsteget igen.
Men men här är jag i träning:


Så var vi på agility ikväll oxå, det gick riktigt bra. Vi var en fint team idag och jag kände att jag kunde släppa Ida flera gånger och litade på att hon skulle springa åt samma håll som jag.
Vi siktar på att vara med på en tävling den 29/10.
Det ska bli intressant och se om vi kan hålla tävlingsnerverna i schack, jag blir lätt lite hetsig och Ida blir ganska skakis. Men vi får jobba på det!!
Med på träningen var idag två nya kompisar oxå :D
Nero och Alma heter dom.


I tisdags var jag och Ida på något som heter öppenträning på en annan brukshundsklubb än den vi brukar vara på. Det var ganska tråkigt tyckte jag, vi fick mest sitta stilla eller gå förbi lite hundar. Jag fick oxå hälsa på några hundar som behövde hälsa på en lugn hund. Men jag är inte så intresserad av andra hundar så jag strunta i några.
Med oss var Sofia och lilla Hugo, han är bara 4,5 månad och väldigt lugn.
Här är han:

Tass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar